Förkyld.

Jag har dragit på mig en förkylning, jobbigt! Hoppas att den försvinner snart. Cassandra kom hem till mig nu på kvällen och vi kollade på en film, " What women want ". Detta är en film som man alltid kan se på, (: 
   
    Efter filmen började vi att kolla runder lite på blocket efter en katt till Cassandra, hon är jättesugen på en lite kisse nu när hon och hennes älskade Rasmus ska flytta till en lägenhet tillsammans. Gissa vem som kommer våldgästa där ett antal gånger?! ;)
Precis efter att hon åkt hem så gogglade jag på " Djurhem i Skåne " och det kom upp en del träffar. Det är faktiskt lite trist att alla vill ha en hundvalp eller en kattunge istället för en äldre, jo självklart är det roligare att lära upp sitt husdjur själv men på dessa hemmen finns det djur som verkligen behöver ett hem. De har kanske haft det tufft sen de var små och nu åtminstonde kan få ett bra hem i några år innan de försvinner.
   Vi köpte våran hund, Diesel, på blocket för kanske 3-4 år sedan och innan han kom till oss hade han bott med 2-3 andra familjer. Den familjen som vi köpte honom av hade inte längre tid med honom pga jobb osv, och har även för mig att i någon tidigare familj blev han slagen, han reagerar på snabba hand rörelser och backar då undan.

Önskar att man kunde hjälpa till mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0